De nieuwe week is begonnen, weer aan het werk - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu De nieuwe week is begonnen, weer aan het werk - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu

De nieuwe week is begonnen, weer aan het werk

Door: Joyce Kasteel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

07-07-2014

Na een gesprekje met de kids was het vanmorgen heerlijk stil in de slaapzaal. Jelte is jarig dus om 7.00 uur hebben wij hem wakker gezongen. Na het ontbijt zijn we vertrokken voor een werkdag. Vandaag ging ik weer naar school. Benieuwd naar hoe het eruit zag na die paar dagen stapten wij naar binnen. Tot ons grote genoegen hadden de 2 mannen het laatste stukje van het eerste lokaal afgemaakt! Wij begonnen met hakken en scheppen in het tweede lokaal. De jongens gingen met stenen sjouwen die in het eerste lokaal de fundering moeten gaan maken. Morgen zal er zand opgegooid worden en daarna beton. Als dat klaar is kunnen we het afmaken. Heerlijk op zijn Afrikaans was er weer een top communicatie dus bleek dat wij het 2e lokaal niet moesten doen. Dit gaat de groep uit Zeeland die dit weekend aankomt doen. Met zijn allen zijn wij dus stenen gaan sjouwen en plaatsen in het lokaal. Gezien het feit dat dit lichamelijk vrij zwaar is namen wij af en toe een korte pauze. Samen met Lisette ben ik bij de peuterklas (3 tot 6 jarigen) gaan kijken en hebben wij met banden gespeeld. De kinderen op deze school zijn veel buiten en leren in de praktijk. De docent van het speciaal onderwijs klasje was naar het ziekenhuis dus er was geen docent. In groepjes zijn we voor de klas gaan staan. Dit was best lastig omdat er kinderen bij zitten die doof zijn, kinderen met een geestelijke stoornis en kinderen die amper tot geen Engels spreken maar met handen en voeten kom je een heel eind. 'S middags ben ik met Rowan en Merel naar de bakkerij op het terrein gegaan om een taart voor Jelte te maken. Eerst vond de keuken brigade dat wat lastig maar uiteindelijk hebben ze ons super lief geholpen en was de taart heerlijk! Nu lig ik even lekker op bed bij te komen van de dag. Om 21.00 uur komen de meisjes terug van de avondschool dus ik geniet nog even van de rust.

08-07-2014
Vanmorgen is rustig begonnen met het ontbijt. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar het weeshuis om daar aan de slag te gaan. Helaas moet er nog zoveel gebeuren dat de kindjes er maandag niet in kunnen. Erg jammer want dat had ik graag willen zien. Heel misschien lukt het nog later die week maar dat is onzeker. Nog frustrerender was het om een half uur met de schilder in gesprek te moeten die door zijn gebrekkige Engels zichzelf niet begreep maar mij ook niet. Na 3 keer een ander verhaal konden we eindelijk aan de slag voor de 2e laag grondverf. Anderen gingen aan de slag met schuren en verf afkrabben. Na een behoorlijke spetterboel zijn we een heel eind opgeschoten. Bij terug komst voor de late lunch kregen we te horen dat we kool & spaghetti moesten eten omdat we "te veel" brood en vlees eten hahaha. Met een beetje geluk hebben we 4 kleine blokjes vlees per dag. Na de lunch ben ik lekker gaan douchen om de verf uit mijn haar te wassen. Vanavond zal een rustige avond worden en ga ik lekker optijd naar bed. Morgen werken en natuurlijk het Nederlands elftal supporten. Ook net te horen gekregen dat ik vrijdag gezellig met Rowan naar het gastgezin mag.

• 08 Juli 2014 - 18:07

Manfred:

Hai Joyce, leuk al deze berichten op Facebook . Wij volgen al je berichten en dat is best wel veel. Wat wij meekrijgen van je verhalen is dat je langzamerhand Afrika gaat ontdekken en dat is best wel een grote ervaring. Goed voor het latere leven, je wordt er veel wijzer van en een grote waardering voor thuis. Tenminste dat hebben wij altijd zo ervaren. Wij wensen je een fijne tijd toe, geef je ogen de kost en leer veel.
    Groeten Marja En Manfred