Frustraties maar gewoon keihard aan de bak - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu Frustraties maar gewoon keihard aan de bak - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu

Frustraties maar gewoon keihard aan de bak

Door: Joyce Kasteel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Aller eerst wil ik jullie allemaal super bedanken voor de lieve en leuke reacties die ik krijg om mijn blogs. Het doet me goed om allemaal te lezen wat jullie doen en meemaken en de waardering die wij voor dit werk krijgen!

09-07-2014
Vanmorgen was het weer tijd voor het weeshuis. Heel benieuwd naar hoe de dag zou lopen vertrokken wij naar het weeshuis. Na een rondje met de schilder dacht ik dat het helemaal goed zou komen maar al snel kwamen de frustraties weer naar boven. Hij spreekt zichzelf elke keer weer tegen waardoor wij al het werk keer op keer opnieuw kunnen doen. Erg jammer maar wij zijn snel aan de bak gegaan want niks doen is geen optie. Na het schuren van de deuren ben ik verf gaan afhalen van een verkeerde verflaag. 'S middags zijn we lekker gaan lunchen op school en daarna hadden we een middag vrij. Ik besloot om de was te doen maar deed dit toen de meisjes erbij waren. Daar had ik wat spijt van hahhaa ze dachten dat ik niet wist hoe het moest dus elke keer gaven ze me feedback hoe ik het moest doen. Toen ik de was op wilde hangen begon het super hard te onweren en te regenen. Dat was een van de eerste keren eigenlijk. Normaal gesproken is het hier overdag tussen de 15 en 25 graden. De zon brand hier soms echt super scherp en omdat we dicht bij de evenaar zitten verbranden we vrij snel dus we blijven goed smeren. Na een lekkere maaltijd (Keniaanse pannenkoekjes met een stoof groente potje) was het tijd voor een spelletje en daarna natuurlijk de voetbal wedstrijd van Nederland. Deze begon lokale tijd om 23.00 uur dus ik ben na de eerste helft lekker naar bed gegaan. Morgen ochtend weer vroeg op om bij de school aan de slag te gaan. Hier heb ik veel zin in omdat daar zeker vooruitgang te zien is!

10-07-2014
Het opstaan viel vanmorgen wat zwaar doordat ik me toch ook niet helemaal lekker voelde. Ik had gehoopt dat het mij voorbij zou gaan maar helaas... gelukkig valt het mee en ga ik snel aan de bak. Het lokaal op de school begint al aardig op te schieten dus wij gingen er met zijn 10en met volle kracht voor om zover mogelijk te komen. De vloer lag dus wij moesten alleen nog cement storten. Zand, water, stenen en cement gingen samen kn de molen om vervolgens gestort te worden op de vloer in het lokaal. Wij kregen bijna het hele lokaal af dus voordat wij vertrekken zit die vloer er ook daadwerkelijk in. Vol met spetters en vieze kleren gingen we terug naar school. Daar hoopte ik op een lekker warme douche maar dat ging helaas niet door omdat hij koud was maar ik voel me weer fris en fruitig. Met de groep zochten wij een bestemming voor het sponsorgeld dat wij over hadden na alle acties. Waarschijnlijk hebben wij samen met de projectleiders een bestemming gevonden en dat is een fornuis voor in het weeshuis, 20 juli wordt de stroom daar aangelegd en 1 augustus gaan de kids er dan ook echt daadwerkelijk in. Erg fijn om te weten dat al het harde werk dus niet voor niets is. Naast het fornuis gaan wij waarschijnlijk ook een soort plastic kopen voor de kindjes in het door Opin gebouwde weeshuis voor de matrasjes die de kinderen krijgen zodat als ze in hun bed plassen de matrassen schoon blijven. Het lijken me mooie doelen waar het geld naar toe gaan zodat de kindertjes in het weeshuis toch enigzins een fijn leven daar kunnen hebben.

Morgen worden we tussen 10 en 11 opgehaald om naar de gastgezinnen te vertrekken. Ik ben erg benieuwd waar we naar toe gaan en wat we gaan doen. Lieve volgers tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 08 Juni 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 4352

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Mijn reis naar Nyeri in Kenia

Landen bezocht: