Het einde is nabij - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu Het einde is nabij - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu

Het einde is nabij

Door: Joyce Kasteel

Blijf op de hoogte en volg Joyce

17 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

15-07-2014
Vanmorgen vertrokken wij voor een hike in de jungle. Zelf had ik besloten om ivm mijn knie niet mee te gaan maar bleef in de auto zitten met een persoonlijk beveiliger. De groep ging hiken en dit bleek een heus avontuur met super mooie uitzichten! Na ongeveer 2 uur kwam de groep terug en zijn wij naar een rescue home gegaan. Dit is een vorig jaar gebouwd en was nu af. Erg mooi om te zien hoe die vrouw met de kids om gaat. Bij terug komst hebben we gezellig op het grasveld gelegen en 's avonds lekker gegeten.

16-07-2014
Vandaag was de laatste werkdag. We mochten zelf kiezen waar we heen gingen. Ik koos ervoor om naar het weeshuis te gaan. Daar ben ik met Lisette de ramen gaan schoonmaken omdat morgen er een feestje is voor ons om ons resultaat te vieren. Bij terug komst zijn we naar de stad gegaan om even in de supermarkt wat dingen te kopen voor de terugreis en wat souvenirs. 'S avonds waren Rowan en ik uitgenodigd om bij ons gastgezin te komen eten samen met Aiden, Ellen en Martin. Ze hadden heerlijk gekookt en na wat liedjes gezongen te hebben gingen we terug naar school.

17-07-2014
Vandaag zijn wij langs alle projecten gegaan waar wij mee bezig zijn geweest. De eerste stop was het weeshuis. Mooi om te zien hoeveel er al bereikt is in die paar weken al had het voor mijn gevoel nog meer kunnen zijn. Rond de middag kwamen de weeskinderen samen met een begeleider aan in hun nieuwe stekkie. Daar konden wij hun dr spullen overhandigen die wii van al het overgebleven geld gekocht hadden. Onderandere een: fornuis, oven, koelkast/vriezer, borden, bekers, bestek, schoonmaak spullen, tanden spullen etc. Later worden er van het geld nog meubels gekocht en plas hoezen. Een mooi resultaat na een mooi bedrag dat een aantal van ons samen hebben opgebracht. Na het overhandigen zijn Rowan en ik gaan schminken en hebben we met iedereen gegeten. Na dat alles was het tijd om naar de school te vertrekken. Helaas had onze Matatu wst opstart problemen maar na wat rondjes duwen konden we vertrekken.

Bij de school sprak de directrice haad dankbaarheid uit over het feit dat wij zoveel werk hadden geleverd en zij bedankte ons voor alle meegebrachte cadeaus. Het ene lokaal is nu helemaal af dus als het regent kunnen de kids hier gewoon les hebben. In het tweede lokaal zijn wij ook al een eind dus dr andere groep kan dit afmaken. Na alle dank woorden is er voor ons op school een boom geplant. Een jongen uit het klasje met speciaal onderwijs kids gaat voor onze boom zorgen.

Al met al kijk ik terug op super weken met een mooi resultaat en een fijne groep. Dit weekend gaan we naar Samburu, een super mooi Safari park. Zondag nacht vliegen wij terug en maandag middag zullen wij ons weer op Nederlandse bodem begeven.

• 17 Juli 2014 - 17:50

Monique:

Hoi Joyce,
    Wat een stoere verhalen lees ik allemaal zeg!
    Dat wordt weer afkicken straks terug in Ommen,the big city?!
    Ik zie een hoop donkere,blije gezichtjes voor me als jij bent langsgeweest!
    Dikke kussen van ons allemaal,en geniet nog even vd laatste loodjes!
    Moo en de rest

• 17 Juli 2014 - 22:15

Hanneke:

Tjeetje, wat is die tijd daar snel gegaan en wat een prachtige dingen hebben jullie daar gedaan. Nu nog even genieten van het laatste weekeind. Goede reis terug. Groetjes hanneke

• 18 Juli 2014 - 16:23

Mama:

He lieve Joyce,
    Wat een mooi resultaat hebben jullie bereikt na een jaar voorbereiding voor jullie reis naar Kenia en drie weken flink aanpakken, maar vooral ook de mooie ervaringen die jullie hebben opgedaan. Wat een super tijd! Ben heel erg benieuwd naar de foto's en verdere verhalen. Gaaf om de Keniareis af te sluiten met een safari. Tot maandag op Schiphol, wens jullie een zeer goede terugreis.

Veel liefs en dikke knuffel van je mams