Nog 3 weken! - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu Nog 3 weken! - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Joyce Kasteel - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Juni 2014 | Nederland, Ommen

Het aftellen is begonnen! Nog 20 dagen en dan is het eindelijk zover, dan vliegen wij naar Nyeri in Kenia om daar voor 3 weken ontwikkelingswerk te verrichten.

De afgelopen week hebben wij de laatste inentingen gehad en zijn wij bij Aiden in Oene gaan bbq met de groep om elkaar nog voor de laatste keer te zien voordat wij naar Schiphol gaan om aan ons avontuur te beginnen.

Voordat wij zover waren zijn er heel wat maanden aan vooraf gegaan. Het was de bedoeling dat wij per persoon minimaal 750,00 op gingen halen en een enquête gingen afnemen bij minimaal 100 personen. Samen met Rowan ben ik aan dit avontuur begonnen. Samen zijn wij begonnen met een pannenkoekenhuis op de IJslandse Hoeve. Hier kwamen familie, vrienden, buren en kennissen bij elkaar om ons project te steunen en te genieten van een heerlijke pannenkoek gemaakt door onze moeders. Hiermee haalden wij onze eerste 800,00 euro op. Daarna heb ik nog een wijnactie gedaan en samen met Rowan, mam en Quinten zijn wij oliebollen in de buurt gaan verkopen met Oud en Nieuw. Hiermee haalden wij ook weer een super bedrag op.

Als laatste actie zijn wij naar het Palet in Ommen gegaan. Op deze basisschool hebben wij een Afrika project gehouden. Eerst zijn wij langs de klassen gegaan om wat over ons avontuur te vertellen. Daarna zijn de kinderen hard aan het werk gegaan om zoveel mogelijk geld op te halen dat wij konden meenemen naar Kenia. Deze weken werden afgesloten met een project avond waar ouders, vrienden, kennissen en andere belangstellenden langs konden komen om de gemaakte spullen te bekijken en te kopen. Het Palet heeft een super bedrag opgehaald van ruim 1600,00 euro.

Na dit project waren wij er echt klaar voor! Wij hebben diverse bijeenkomsten gehad met de groep, geld opgehaald en nu zijn wij er echt klaar voor. Ik kan niet meer wachten tot dit fantastische avontuur van start gaat maar eerst nog ruim 2 weken op school knallen!